Apodos!!

Nu har jag varit och hämtat ut apodosen igen. Vet inte varför jag tycker det är lite ångestladdat och jobbigt?. Man träffar tyvärr alltid på nån man känner på apoteket. Känns som det står i pannan på mej "självmordsbenägen". Om inte kunderna på apoteket ser vad jag hämtar ut så ser ju personalen det. Vet att  man kan få apodos av andra skäl men då är man nog väldigt gammal och lite senil. Då kan man ju behöva ha koll på dagar och tidpunkt när man tar dom :).

Är ju inte första gången jag har apodos.Har ju tyvärr gjort en hel del självmordsförsök, senast nu på påskafton. Men förra gången fick jag ha den i över 2 år och hämta ut 2 gånger i veckan. Så när min läkare ville att jag skulle ha det igen så var jag negativ. Men det är ju inte samma läkare som jag hade då. Så när hon föreslog uttag var 14-e dag acceperade jag utan protest. Hon ville ha en provtid på 6 månader. Jag förstår deras oro att jag ska ha en massa mediciner hemma. Men handen på hjärtat det är ju inte medicinerna som gör att jag vill ta livet av mej???? Utan är ju av andra orsaker.

Frågade min förra läkare (den värsta jag träffat på ALLA punkter) om det var ok om jag gick och köpte dom på stan istället? Javisst sa han bara du inte tar livet av dig genom något som är utskrivet här???? Så jag fortsatte så ta livet av mej är okej? Ja men om det är utskrivet här ser det ju väldigt illa ut?!!? Öhh va säger man? Är det jag som är sjuk?


Trött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0