Eliten!!

Idag var ännu en spännade dag på sommar-DBT. Tyvärr har ju min teraput semester. Man har ju två teraputer varje gruppterapi (eller färdighetsträningsgruppen som det heter)  På sommaren är det ju lite hur som helst. Men mina farhågor om olika teraputer varje vecka över sommaren och blandade grupper för vi är ju två som slåss ihop till en på sommaren. Allt som ja var skeptisk till visade sig stämma. Teraputer jag inte känner och nya personer för mej i gruppen. Hur har psyk tänkt här?? Tar ju lång tid att öppna sig för nya personer? Jag har BORDELINE jag litar inte på nya personer. Då fick jag höra att men ni har ju liknande bakgrunder.. Aha så bara därför ska jag genast lämna ut mej som person? Kan man ju glömma!! Tror säkert alla andra som är i grupperna tänker likadant.
 
Som om inte det räckte..den teraput som gjorde utvärdering på mej innan ja fick börja med DBT var den som höll i det idag. Hon är en sån person som antingen är elak eller låter som en. Har tyvärr varken tid eller lust att ta redan på vilket!!! Så min borderlinepersonlighet har dömt henne som elak. Fick idag sitta och försvara varför jag slutat med min medicin. Ja sa bara att så är det och det får jag bara fixa. Med det menade jag alla abstinensbesvär. Då spännde hon ögonen i mej och säger "Tror du att du klarar mer än vi andra??" Jag svara..nej det tror jag inte men har jag bestämt mej för nått så fullföljer ja..Då kommer det "Så du tillhör en egen elit som klara mer än ALLA oss vanliga människor" Vad svarar man på det? Hon hade en låång utlägning om hur speciell ja måste vara. Min vanliga reaktion hade varit att skälla ut henne och smälla igen dörren. MEN det gjorde jag inte jag började gråta???? Så va fint jag kunde bjuda henne på att reagera (ironisk). Sen komenterade hon varför jag inte ringt och pratat med exempelvis henne om jag nu mådde så dåligt??. Hm då svara ja men ja ringde nån jag ringde akutpsyk. Då höll hon faktiskt tyst. För jag ringde akutpsyk fredag kväll och inte ens hon den elaka jobbar fredag kväll.

Men va innebär det här för mej nu då?? Jo ja kommer aldrig vara med när hon leder gruppterapin eller gå på mer sommar-DBT.. Pause för mej helt enkelt. Vissa format passar inte alla. Sen måste man inte gilla ALLA personer..och henne kommer ja definitivt inte gilla. Men så klart det är säkert mitt svart-vita tänkande?? Haha eller just helt vanlig som alla andra att hon faktiskt ÄR knäpp ;)
Ingen och jag menar INGEN ska prata med mej på det sättet. Jag gör det inte mot andra så gör det inte mot mej.Att vara hånfull och nervärderande går verkligen inte hem. Särskilt inte från en som ska vara teraput!!!!.



Svart-vitt med lite färg iallfall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0