Hur mår du då?

Den sociala masken är svår att bära men svårare att va utan. När jag mår dåligt på insidan men är tvungen att vissa upp min utsida, så är det enklaste att sätta på sig masken. Tydligen måste jag vara skådespelare av oskardimentioner!!! Inte en enda gång har det hänt att nån frågat om jag mår dåligt. Lägger jag dit ett smile också så får jag höra-vad glad du alltid är och man blir på bra humör av att vara med dej.. Fast på insidan blöder jag. Men skulle aldrig chansa och visa mej utan masken. För så rädd och ensam är man när man har bordeline. Tänk om man inte gillar mitt "verkliga" jag? Eller så kommer så mycket känslor dyka upp som inte ANDRA kan ta!!! Varför vill man inte höra det verkliga svaret när man artigt frågar-hur mår du då? Tänk om alla skulle svara ärligt då??? Kanske ett lite nej ja mår faktiskt helt skit och tänker på att ta livet av mej dygnet runt.. Hmm gör mej själv och alla andra en välgärning istället och svarar jo det är bra. Hör ju själv hur deprimerande det verkliga svaret låter. Så tack gode gud för smink och ett oskar smile...



Vem är jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0