Missa skolan

Hela min mellanstadietid så missade jag inte en enda dag i skolan. Inte för att jag medvetet valde det men omedvetet. kommer ihåg en klasskompis (och på den tiden min bästa kompis)  sa till mej att "du har ju inte missat en enda dag i skolan" när hon sa det slog det mej att det hade ja ju inte. Det hade inget med mitt hälsotillstånd att göra att jag inte blev sjuk för det blev jag och ganska ofta oxå utan på att jag ville inte vara hemma. Min pappa jobbade ju varje dag och han i sin tur var aldrig hemma från jobbet. Men ändå ville jag inte vara just där..hemma. För mej var det helvetet och det var som det låg i luften alla ord hot och allt må dåligt. Så hellre än att ligga hemma sjuk gick ja till skolan där jag fick lite paus iallfall några timmar.

Jag försökte även att bara vända i dörren och lämna av väskan och gå hem till nån kompis efter skolan. Men ibland så drog saker ut på tiden mamma kunde komma på att man var tvungen och gå och handla eller hjälpa till hemma. Då kolla man klockan hela tiden för strax efter fyra så kom han hem. Då höll man andan för det hördes på sättet han ryckte upp dörren på vilket humör som gällde för den dagen. Minst varannan dag var det en dålig dag och då kunde det bli en lååång kväll. Så klart att man då hellre gick till skolan och fick känna sig lite "normal" även om man just den dagen faktiskt var sjuk och borde legat i sin säng. Men då kunde man ju inte heller undvika att vara hemma. För var man hemma från skolan fanns ju inte en mikroskopisk chans att hinna undan innan han kom hem. För var man sjuk så stannade man inne hela dan och fick absolut inte träffa kompisar. Undra hur många barn som gör precis så som ja gjorde?? För en del kan skolan vara ett helvete att gå till och för andra ett helvete att missa!!!



Skolan är viktig för alla barn av väldigt olika anledningar!!


Kommentarer
Postat av: ninemile

Länge sedan jag var inne hos dig...men nu e jag här igen...ville bara tassa ifrån mig lite...kram kram

2010-12-10 @ 21:56:04
URL: http://ninemile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0