Sömnstörningar!!

Ännu en natt med minimal sömn. Jag har försökt med det mesta. Men just nu hjälper ingenting. Tankarna vandrar hela tiden. Tror min hjärna inte kan koppla av och det  stör min sömn. Har ju inte sovit en hel natt på flera veckor. Egentligen borde ja inte fungera alls med så lite sömn? Konstig dom säger att man sover mer vid depp och mindre vid mani. Men jag sover lika lite vid båda? Jag kanske har mindre behov av sömnen när jag är manisk. Vid manisk episod så känner jag inte att jag "missat sömn"  Träffade en läkare som sa att jag hade kronisk utmattningssyndrom. Jag kan nog bara instämma. Men jag fick inga råd om hur jag skulle komma ur det? Varför ska jag gå till läkare då? Är det inte sånt dom ska hjälpa mej med? Eller är dom mer till för att fylla i blanketter och sätta mej i ett fack? Diagnosen klar mitt jobb är över!! Kanske man borde bli psykiatriläkare?

Tyvärr gör ju sömnbristen att jag blir mer sårbar. Mer självmordstankar och andra skadebeteenden som hetsätningen. Jag tar sömntabletter propavan varje natt det har jag gjort 10-12 år kanske? Kanske mer.. Men när jag mår så här blir jag trött efter ett tag men sen så förvinner effekten efter kanske 2-3 timmar. Tar insomningtablett ibland med och dom funkar precis vid insomningen, sen på morgonen när  jag ska gå upp känns det som jag är helt drogad. Så dom tar jag endast i nödfall. Just nu ingen idé alls med den lilla effekten. Känns som jag går i dvala. Är så in i döden trött... Kan ja få sova lite tack?  Fundera på om jag ska fråga om jag kan få komma till nån sömnklinik. Är säkert åratals väntetid som allt som har med psykisk ohälsa att göra. Kunde jag inte drabbats av nått annat? ÅHHH skulle vara så glad med bara en hel natts sömn. Är det för mycket begärt?


 



Vill bara sova!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0