Den du söker har inte telefontid just nu!!!

Naturligvis har jag inte fått tag på nån läkare idag. Har koppla till massa olika personer med samma telefonsvarare "personen du söker kan inte nås för närvarande, personen du söker kan nås imorgon igen kl 8.00" Den har man ju hört förut. Konstigt medans vissa njuter av en välbehövlig semester finns det andra vi sjukskrivan som aldrig har någon. Tänk va skönt att kunna säga "tyvärr har jag semester så jag har inte tid att va sjuk" 

Jag tänker iallfall inte ta några mer Lamictal. Mitt huvud börjar värka nu på kvällen och jag har hjärtklappning. Ingen aning hur det ska kännas efter två dar utan dom. Men nu har ja gjort mitt val. Varje gång jag mått som sämst har jag lyckats att pricka in jul, påsk eller semsteruppehåll. Jag har ju fler som jobbar i mitt DBT team, men helt ärligt jag känner ju inte dom? Bara för jag mår psykiskt dåligt innebär ju inte det att jag pratar med vem som helst? Har ju extremt svårt att lita på nån. En ny samtalskontakt kan ta månader kanske år att bygga upp.

Varför kan man inte ha det som barn som har dagmamma? När den vanliga har ledigt eller är sjuk så har dom "reserv" dagmamma som barnen känner och har träffat. Kan inte ja och alla andra där livet ibland hänger på våran samtalskontakt ha en "reserv" som vi fått träffa och har lite förtroende för? Den där paniken man får bara för man vet att under den här perioden kan du inte få hjälp gör ju att man mår ännu sämre.

Men visst det finns akutpsyk. Men inte efter att jag tagit en överdos tabletter och kontaktade dom när jag vaknade upp. Då fick jag ett så dåligt och konstigt bemötande att jag inte ser det som nått bra alternativ. Det svar jag fick då var att det var försent att göra nått åt eftersom dom flesta tabletter gått ur kroppen redan? Sen sa hon hör av dej om du blir sämre? Nu vet ju ALLA som mår dåligt att när man ringer dit så är det som sämst. Annars så ringer man ju inte dit. Så tack men nej tack!!!!!!!!!! Men som en hurtig DBT tant sa till mej "då får du öva på det"  Tror inte det men dom på akutpsyk kanske ska öva på att vara trevligare??



Semester men inte för alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0